סוגי ויזות לארה"ב

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

סוגי ויזות לארה"בסוגי ויזות לארה"ב

אשרות לארה"ב מתחלקות לחמש קטגוריות. הקטגוריה הראשונה היא "לא – מהגרים" הכוללת תיירים, סטודנטים ועובדים זמניים.

הקטגוריה השנייה היא "מהגר" הכולל תושבי קבע, אנשים בעלי מעמד של תושב קבע חוקי בארה"ב, פליטים ומבקשי מקלט הנמלטים מרדיפות במדינת מולדתם. הקטגוריה השלישית היא "סחר" הכולל אנשים שאינם מנסים להגר אך רוצים ללמוד או לעבוד בארה"ב באופן זמני לזמן מוגבל. הקטגוריה הרביעית היא "לא מהגרים" הכוללת נוסעים עסקיים ומבקרים המגיעים לארצות הברית לביקורים קצרים או לאירועים כמו כנסים או אירועי ספורט. הקטגוריה החמישית היא "פליט" המספק הגנה מפני רדיפות עקב גזע, דת, לאום, דעה פוליטית או חברות בקבוצה חברתית מסוימת.

תהליך הוצאת ויזה

ויזה לארה"ב (ותהליך הגשת ויזה) היא נושא מסובך. מלבד ארה"ב, ישנם סוגים שונים של ויזות שניתן לבקש בשגרירות ארצות הברית במדינות השונות. בהתאם לזכאות ולצרכים שלך, ייתכן שתוכל להגיש בקשה לקבלת גרין קארד או אזרחות.

שירות האזרחות וההגירה האמריקאי (USCIS)

מציע סוגים שונים של ויזות, כולל:

1) אשרת קבע

2) אשרת מבקר זמנית

3) אשרת התמחות

4) אשרת עובד דתי

5) אשרת תושב זמני

6) הסכם משקיעים

7) B-1 / B-2 אשרת מבקר

8) אישורי עבודה

H-1B 9) ארוסה (ה)/ בן זוג בן זוג

K-1 10)

ישנן מספר ויזות לאזרחי ארה"ב וללא אזרחים. חלק מהוויזות הללו מיועדות לשהות זמנית בעוד שאחרות מיועדות למגורי קבע.

סוגי ויזה לארה"ב:

אשרת ארה"ב, אשרת B1/B2, ויזת F-1, אשרת H1-B, ויזת J-1, אשרת O-1

ויזה לארה"ב: הסוג הנפוץ ביותר של ויזה לארה"ב הוא ויזת תייר B1/B2 או ביקור עסקים. זהו ביקור לא -מהגר (זמני) בארצות הברית ואינו נותן לאדם את הזכות להתגורר במדינה ללא הגבלת זמן. אם אתה רוצה להישאר בארץ לטווח ארוך ולקבל מעמד של תושב קבע, יהיה עליך להגיש בקשה לאחד מהסוגים האחרים של ויזה לארה"ב, כגון ויזת סטודנט F-1.

סוגי ויזות לארה"ב – מערכת בקשות הויזה בארה”ב

הויזה לארה"ב היא אחד מהוויזות החשובות ביותר שכל מהגר חייב להגיש בקשה. זהו אישור שהייה זמני המאפשר לך להיכנס ולעבוד באופן חוקי בארצות הברית. קטגוריות הויזה לארה"ב מתחלקות לארבעה סוגים עיקריים:

לכל סוג יש קבוצות משנה נוספות המבוססות על גורמים, כגון האם המבקש יגיע לארצות הברית להנאה או לעבודה. ישנם סוגים שונים של ויזות לארה"ב. הם מתחלקים לקטגוריות בהתאם למטרת ההנפקה שלהם.

מהגר יכול להגיש בקשה לויזה אם הוא רוצה להגיע לארה"ב לעבודה, לימודים או הנאה. לארה"ב יש מספר סוגים של אשרות שהמהגר יכול להגיש בקשה- B1, B2, B1/B2, H-1B, L-1A, F-1 אשרת סטודנטים, ויזת ילד F-2.

בארצות הברית יש את מערכת הצעות הויזה המגוונת ביותר. הסיבה לכך היא שיש הרבה סוגים שונים של ויזות המשרתות מטרות שונות. ישנן גם מספר דרכים להשיג אשרות לארה"ב, מה שמקשה על אנשים השואפים לוויזה אמריקאית לדעת היכן עליהם להתחיל.

ישנם שלושה סוגים שונים של ויזות בארה"ב: מגורים קבועים, מגורים זמניים וויזת לא מהגרים. אשרת לא-מהגר היא היתר לזמן מוגבל המאפשר כניסה לארה"ב, בדרך כלל לנסיעות עסקים או נסיעות. מגורים קבועים הם סוג של גרין קארד, המספק לך זכויות משפטיות מלאות כאזרח אמריקאי ומאפשר לך לחיות ולעבוד במדינה לצמיתות. מגורים זמניים ניתנים כאשר מישהו צריך להישאר זמנית בארה"ב, בדרך כלל בגלל חירום או צורך רפואי

ישנם סוגים רבים ושונים של אשרות שתוכל לבקש בהתאם לזכאותך. בקשת ויזה היא תהליך מייגע ויש הרבה מסמכים שתצטרכו להגיש יחד עם הבקשה שלכם. כמו כן, יהיה עליך לבצע מבחני כשירות ובדיקות אחרות על מנת לוודא שאתה זכאי לקטגוריית הויזה שהגשת.

כמה מסוגי הויזה הפופולריים ביותר לארה"ב הם B1/B2, H-1B ו- L-1A.

סוגי ויזות לארה"ב – איזה סוג ויזה לבקש?

סוגים שונים של ויזות בארצות הברית מיועדים למטרות ספציפיות. כולם מונפקים על ידי שירותי האזרחות וההגירה של ארצות הברית (USCIS) על פי חוקי הגירה שונים כדי לאפשר לאזרחים זרים להיכנס למדינה.

חלק זה מציע סקירה כללית של סוגי ויזה שונים בארה"ב, כולל אילו סוגי ויזות זמינות, כיצד להגיש מועמדות ומה עליך לדעת על כל סוג.

סוגי ויזות לארה"ב – סוגי ויזה שונים

אזרח זר רשאי להיכנס לארצות הברית ללא ויזה אם הוא מותר על פי אחת מכמה הוראות בחוק האמריקאי. הם משתנים במידה רבה אם זה מבקר או מהגר שמחפש כניסה לארצות הברית. הפסקאות הבאות דנות בקצרה בכמה קטגוריות טיפוסיות של קבלה שאינן דורשות ויזה:

אישורי ביקור זמניים ניתנים לעסקים או לאנשים המעוניינים להיכנס למדינה באופן זמני בנסיבות מיוחדות. ניתן להשתמש בהם בכניסה לארץ באופן זמני או לאירועים חד פעמיים כמו כנסים, תערוכות ועוד.

ישנם מגוון סוגים של ויזות שניתן לבקש בארצות הברית. הם כוללים:

  • ביקור,
  • מַעֲבָר,
  • סטוּדֶנט,
  • עֲבוֹדָה,
  • מבקש מקלט.

סוגי ויזות לארה"ב

כל כניסה אל ארה"ב דורשת ויזה שתואמת את אופי הביקור. אם אתם מעוניינים לטייל, לעבוד, ללמוד או לקבל טיפול רפואי בארה"ב – יש לקבל ויזה מתאימה. המפתח לקבלת כל סוגי הוויזות לארה"ב הוא היכולת לשכנע את נציג הקונסוליה שאין לכם כל כוונה להשתקע בארה"ב או לבצע על פעולה לא חוקית. ארה"ב נלחמת מזה שנים רבות בתופעת ההגירה הלא חוקית ובהתאם לא חושבת פעמיים ומסרבת מיד לכל בקשת ויזה שמעוררת חשד. 

מה צריך לעשות בשביל לקבל ויזה לארה"ב בקלות?

כל סוגי ויזות לארה"ב דורשים הגשת טופס בקשה בתוספת דרכון, מסמכים, קבלה על תשלום האגרה ותמונות פספורט. לאחר הגשת המסמכים ותשלום האגרה תתבקשו לקבוע לעצמכם מועד לריאיון בשגרירות. הריאיון הוא השלב בו מתקבלת ההחלטה האם לאשר לכם את הוויזה או לא. במידה ולא אושרה לכם ויזה אתם רשאים להגיש בקשה חוזרת ולנסות שוב. הוצאת ויזה מכל הסוגים דרך חברה מקצועית מגדילה את סיכויי ההצלחה שלכם. אנשי המקצוע יודעים איך להשיב לשאלות, להציג את הרקע שלכם ולהדגיש את הזיקה לארץ ואת הכוונה לחזור ארצה. 

מהי ויזת אנשי צוות C1/D?

ידעתם שגם אנשי צוות במטוסים או ספינות שמגיעים לארה"ב מספר פעמים בחודש לשהיות קצרות זקוקים לוויזה? ניתן להגיש בקשה לקבלת ויזה לאנשי צוות בעבור טייסים, דיילים, ימאים, בעלי מקצוע או עובדי שירות על ספינת שייט. קבלת ויזת אנשי צוות מותנית גם כן בהגשת טופס והגעה לריאיון בשגרירות. ויזת אנשי צוות מאפשרת שהייה של עד 29 יום (ברציפות) בארה"ב. חידוש ויזת אנשי צוות מתאפשר לעתים במסגרת הנוהל החדש ללא ריאיון. 

סוגי ויזות לארה"ב בעבור משקיעים וסוחרים E1/E2

ויזת סוחרים (E1) או משקיעים (E2)נועדה לתת מענה לעובדים של חברות שמעורבות במיזמים אמריקאים או מנהלות קשרי מסחר עם גורמים אמריקאים. שימו לב, רק אזרחים של מדינות שחתומות על הסכם הדדיות עם ארה"ב רשאים לקבל ויזת משקיעים או סוחרים. ישראל חתומה על הסכם הדדיות עם ארה"ב כך שכאזרחי ישראל אתם רשאים להגיש בקשה לוויזה. ויזת סוחרים E1 מתאימה לעוסקים בתיירות, תקשורת, ביטוח, תחבורה, בנקאות. ויזת משקיעים E2מתאימה ליזמים שמעוניינים להקים עסק או לרכוש עסק בארה"ב. 

אלו סוגי ויזות לארה"ב יש לסטודנטים?

ויזות F1-M1 מיועדות לסטודנטים. כל אדם צעיר או מבוגר שמבקש ללמוד במוסד לימודי מוסדר בארה"ב מתבקש לקבל ויזה מתאימה. ויזת M1 מיועדת לסטודנטים שמבקשים ללמוד לימודים לא אקדמיים פרט ללימודי שפה. בעבור לימודים אקדמאים ולימודים בבית ספר תיכון (פרט לתכניות של חילופי סטודנטים) יש להוציא ויזת F1. לטובת תכניות לימודים קצרות שאינן כוללות קבלת תעודה אפשר לעתים להסתפק בוויזת תייר. חשוב להדגיש שבעלי פטור מוויזה לארה"ב נדרשים בכל זאת להוציא ויזת לימודים. 

מה חייבים לעשות לפני שמגישים בקשה לוויזת סטודנט?

בעבור כל סוגי ויזות לארה"ב שמיועדות לסטודנטים יש להגיש טופס בקשה יחד עם דרכון בתוקף, תמונות פספורט, קבלה על תשלום האגרה, נתונים פיננסיים ואישור קבלה מטעם המוסד הלימודי. עליכם להגיש מועמדות למוסד הלימודים וגם להתקבל ללימודים לפני הגשת טופס בקשת הוויזה. קבלה ללימודים במוסד שמאפשר לתלמידים זרים קבלת ויזה מזכה אתכם בטופס I-20. ללא טופס I-20 אין אפשרות להגיש בקשה לוויזת סטודנט. 

איך מוציאים ויזה לארה"ב לילדים?

הוצאת ויזה בעבור ילד עד גיל 14 או אדם מבוגר מעל גיל 80 מתאפשרת ללא דרישה להגעה לשגרירות למטרת ריאיון. בגילאים אלו יש להגיש את הבקשה יחד עם כל הטפסים, לשלם את האגרה, לצרף תמונות פספורט ולהעביר את המסמכים אל הקונסוליה באמצעות דואר שליחים (דואר ישראל). ויזה לילדים ניתנת לרוב לפרק זמן של 10 שנים. לאחר הגשת הבקשה תתקבל תשובה בתוך שבועיים עד שלושה. במקרים בהם אחד ההורים מתגורר בארה"ב כדאי לצרף לבקשת הוויזה מכתב בו הוא מביע את רצוני להיפגש עם הילד. קבלת כל סוגי ויזות לארה"ב בעבור ילדים מתאפשרת בהליך פשוט יותר בהשוואה לקבלת ויזה זהה בעבור אדם בוגר. 

מה ישראלים צריכים לעשות בשביל לקבל ויזת תייר לארה"ב?

הוויזה הנפוצה ביותר היא ויזת תייר. מעל 90% מבקשות הוויזה שמגיעות אל השגרירות האמריקאית הן לוויזת תייר. וויזת תיירים מתאימה לביקור משפחה, טיול, קבלת טיפול רפואי, לימודים לא אקדמיים (גם ללא תעודה), מוזיקה, ספורט, השתתפות בתחרות (ללא גמול), התייעצות עם שותפים עסקיים, ביקור בכנס ועוד. ויזת תיירות אינה מאפשרת עבודה, לימודים, מעבר מגורים קבוע לארה"ב. 

תהליך קבלת הוויזה מתחיל במילוי טופס בקשה רשמי ותשלום אגרה של 160 דולר. ניתן למצוא את הטופס ולשלם את האגרה אונליין. להמשך התהליך תתבקשו לתאם ריאיון בשגרירות ארה"ב (ירושלים או תל אביב). הריאיון הוא השלב החשוב ביותר, הקפידו להגיע אליו מוכנים. בתום הריאיון תדעו האם אתם משאירים את הדרכון במקום לטובת רישום הוויזה (תקבלו את הדרכון בחזרה בדואר בתוך כשבועיים עם ויזה), או שבקשתכם נדחתה ותקבלו את הדרכון בחזרה במקום ללא ויזה. 

 

מה למדנו בכתבה: