מה כדאי שתדעו על הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

הוצאת ויזה לארהב למשפחהמה כדאי שתדעו על הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה

כל מי שיש לו ביד דרכון בתוקף יודע שיש פעולות שחשוב לעשות גם אם אין נסיעה מתוכננת על הפרק בזמן הקרוב. אחת מהפעולות האלה היא הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה. מכיוון שבקשת הוויזה היא תהליך שיכול לקחת לא מעט זמן וכולל בעצמו כמה שלבים – מומלץ מאד לבצע אותו בלי לחץ של נסיעה קרובה וכך לוודא שעושים את הכל נכון וכמו שצריך, על פי ההנחיות המשתנות של שלטונות ההגירה של ארצות הברית.

 

איך מתבצעת בפועל הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה?

הוצאת הוויזה מוטלת כמובן על ההורים או המבוגרים שמנהלים את המשפחה. ההבדלים טמונים בגילאים של הילדים, שכן יש דרך שונה להנפקת הוויזה כאשר הילדים מתחת או מעל לגיל 14 שנים. כך או כך, התהליך כולל כמה וכמה שלבים, ביניהם אפשר למצוא מילוי טפסים מקוונים באתר האינטרנט של שלטונות ההגירה בארצות הברית, תשלום אגרה של כמה מאות דולרים והגעה לריאיון פיזי במשרדי הקונסוליה בירושלים או תל אביב. הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה כוללת את כל אלה.

מה השלבים בתהליך הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה?

השלב הראשון הוא מילוי טפסים באתר האינטרנט בנפרד עבור כל אחד ואחד מבני המשפחה. הטפסים כוללים מילוי נתונים ופרטים אישיים, כמו גם שאלות אודות מצב משפחתי או קורות חיים. לאחר שמסיימים זאת השלב הבא הוא צילום תמונות בפורמט ייחודי של כל אחד מבני המשפחה ולאחר מכן תשלום. גובה האגרה עומד על כמה מאות דולרים עבור כל אחד מהמבקשים וחשוב להיערך לקראת הסכום הזה. לבסוף ייקבע מועד להגעה לריאיון הפיזי של ההורים או אחד מהם.

 

למה חשוב שתהיה ויזה לארצות הברית בהישג יד?

להרבה מאד משפחות יש קרובי משפחה ברחבי ארצות הברית ולכן תמיד טוב שתהיה ויזה בהישג יד, מוכנה ותקפה בתוך הדרכון. מכיוון שמדובר בתהליך שיכול לקחת לא מעט זמן – תמיד כדאי לעשות אותו דווקא כשאין נסיעה בתכנונים וכך להתרכז ולעשות הכל כמו שצריך. לפעמים מועד הריאיון יהיה רחוק, לעיתים לא ברור מה צריך בדיוק לעשות בעת הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה או שלא ברורות ההנחיות למבוגרים או ילדים. לכן כשיש את הפנאי להתרכז בזה – זה נוח יותר.

 

ההבדלים בהנפקת הוויזה לבני המשפחה השונים

הוצאת ויזה לארה"ב למשפחה תלויה כאמור בגילאי הילדים ובהיותם של ההורים אנשים עובדים. המטרה בהנפקת הוויזה היא לדעת שיש למבקרים בארצות הברית זיקה חזקה למקום שהם באים ממנו והם יחזרו אליו בחזרה בסיום הביקור. החשש הוא מפני הגירה בלתי חוקית ולכן כל מועמד לוויזה נבדק היטב ונבחן לעומק הסיכון שהוא יהפוך למהגר ולנטל על החברה האמריקאית המקומית. כאשר מדובר בילדים עד גיל 14 ברוב המקרים אפשר יהיה להנפיק להם את הוויזה באופן אוטומטי.

 

האם הילדים שותפים לכל התהליך של הוצאת ויזה?

בהחלט לא. כאשר הילדים מתחת לגיל 14 הם לא יצטרכו להגיע עם ההורים שלהם לריאיון במשרדי הקונסוליה ויש לזה יתרון מאד גדול. מדובר ביום של עמידה בתורים, אמנם מסודרים ומאורגנים אך אין מדובר במקום ידידותי שנוח להביא אליו ילדים ולכן זה כלל לא מומלץ. ברגע שעול זה יורד מההורים נוח להם יותר להגיע בעצמם ולהפקיד את הדרכונים של כל בני המשפחה בעת ההגעה. לאחר שהבקשה תאושר יגיעו הביתה עם שליח הדרכונים של כולם ביחד.

ההקלה לאחר שהוויזה מתקבלת

אין ספק שכאשר הדרכונים מגיעים בחזרה הביתה עם כל הוויזות בתוכם יש בכך הקלה גדולה. עכשיו ולמשך עשר שנים יוכלו בני המשפחה לנסוע לארצות הבית למטרות ביקור או טיול ולא יצטרכו להעסיק את עצמם שוב בענייני הוויזה הזאת. הם יוכלו להזמין כרטיס טיסה בקלות ובמהירות ויוכלו להוציא לפועל אפילו נסיעה ספונטנית לארצות הברית, מה שלא יכול לעשות מי שאין ברשותו ויזה בתוקף. 

תהליך מורכב שמבצעים פעם אחת

למרות החשש להתחיל את התהליך – חשוב מאד להבין שעדיף לבצע אותו כשאין את הלחץ לפני נסיעה קונקרטית שכבר נקבעה ולכן גם אם זה מורכב או עמוס – עדיף לסיים את התהליך פעם אחת ולדעת שכעת יש שקט עם ויזה למשך עשר השנים הקרובות.

איך מתבצעת הוצאת ויזה לארה"ב לילדים?

כשם שאנשים דואגים להוציא עבור עצמם ויזה לצורך ביקור בארצות הברית, כך הם נדרשים לעשות גם עבור הילדים שלהם. מבחינת הרשויות בארצות הברית אין גיל מינימום להגעה וכל אדם, בכל גיל, צריך לעבור תהליך של הנפקת הוויזה על פי המצב האישי שלו ועל פי אופי הנסיעה המתוכננת לארצות הברית. הוצאת ויזה לארה"ב לילדים נחשבת לפשוטה יותר עבור גילאים מסוימים וחשוב להכיר את ההבדלים בין תהליך זה לבין התהליך המקביל עבור מבוגרים.

מה התהליך של הוצאת ויזה לארה"ב לילדים?

בניגוד למבוגרים – ילדים עד גיל 14 לא נדרשים להגיע למשרדי הקונסוליה בתל אביב או ירושלים על מנת לעבור ריאיון פרונטלי באשר למטרת נסיעתם לארצות הברית. לשם כך יגיע אחד ההורים לריאיון ואם מדובר בצורך של הוצאת ויזה לארה"ב לילדים בלבד ללא הוצאת ויזה גם עבור מבוגר – אין כלל צורך בהגעה לקונסוליה. צריך בהחלט למלא את הטפסים הווירטואליים באתר האינטרנט הייעודי, לדאוג לתמונה של הילד על פי הכללים הנדרשים ואת הטפסים והתמונה שולחים לקונסוליה.

מדוע יש הבדל כשמבצעים הוצאת ויזה לארה"ב לילדים?

אין ספק שיש סיכון הרבה יותר נמוך לכך שילדים או בני נוער ייסעו לבדם לארצות הברית. גם אם יש להם שם קרובי משפחה וגם אם הם נוסעים במסגרת של קבוצה מאורגנת – אין חשש שעל דעת עצמם הם ייפרדו מהקבוצה או המשפחה ויהגרו לארצות הברית. מכיוון שהנפקת הוויזה נועדה להילחם בתופעת ההגירה הבלתי חוקית – הרי שסכנה זו לא נשקפת מילדים שנוסעים לבדם או נוסעים עם ההורים שלהם למטרות בילוי, תיירות או מפגשים משפחתיים.

מה התהליך עבור דרכונים של ילדים?

כאמור, ילדים לא נדרשים להגיע לריאיון פרונטלי בירושלים או בתל אביב וכך יורד הרבה עומס ולחץ מההורים שלהם. מכיוון שברוב המקרים נדרשת הוצאת ויזה לארה"ב לילדים אחרי שכבר הייתה להם ויזה אחת, הרי שהתהליך יותר פשוט ומהיר וכולל את מילוי כל הטפסים באתר האינטרנט, תשלום האגרה (שזהה בסכום שלו לסכום האגרה שמשולמת עבור מבוגרים), צילום הילד על פי ההנחיות הספציפיות ושליחת הדרכון לקונסוליה. לאחר מכן הוא יגיע עם הוויזה באמצעות שליח.

הקלות על ילדים ודרך נוחה יותר להוצאת הוויזה

אין ספק שלמרות הקושי לשמור על גבולות המדינה – גם השלטונות של ארצות הברית מבינים את הצורך להקל בדיוק היכן שצריך. מכיוון שמודל העבודה שלהם מבוסס על התגוננות מפני סכנה של הגירה לא חוקית – הרי שטוב שהוחלט על ידם שאין את הסכנה הזאת מילדים או בני נוער. מכאן שההורים לא צריכים להטריח את עצמם ולהגיע לריאיון בקונסוליה ומנגד – גם הפקידים בקונסוליה לא ייקחו על עצמם יותר עומס משדרוש להם ולא יצטרכו לראיין את מי שאין חובה בריאיון שלו.

למה חשוב להנפיק לילדים ויזה לארצות הברית?

הוצאת ויזה לארה"ב לילדים היא פעולה שחייבים לבצע לפני שמתכננים את הנסיעה לארצות הברית. כל אדם בכל גיל, כולל תינוקות קטנטנים, צריכים ויזה על מנת להיכנס למדינה ואין שום אפשרות אחרת. יתרה מכך – האחריות לוודא שכל מי שמעוניין להיכנס לשטחה של ארצות הברית אכן נושא ויזה מתאימה מוטלת על חברת התעופה במדינת המוצא, כלומר ילד ישראלי שאין לו ויזה בתוקף לארצות הברית כלל לא יורשה להמריא מישראל.

 

החשיבות של ויזה לילדים עבור רשויות השלטון בארצות הברית

מה שחשוב עבור השלטונות בארצות הברית זה לדעת בדיוק מי מגיע לשטח שלה, מי מעוניין להיכנס מה מטרות הנסיעה שלו. מכאן ברור שיש נוסעים שיש מהם סיכון הרבה יותר נמוך באופן יחסי ושלא צריך לדאוג שדווקא הם יהיו המהגרים הלא חוקיים הבאים, הרי אלה ילדים שמגיעים לארצות הברית עם המשפחה הגרעינית לבקר בני משפחה רחוקים יותר או שמגיעים במסגרת טיול קבוצתי.

 

פועלים על פי ההנחיות ונוסעים לשלום!

אין ספק שברגע שמבינים את הקונספט של מילוי כל הטפסים הנדרשים על מנת לקבל ויזה לארצות הברית עבור הילדים – התהליך יהיה הרבה יותר קל ולמרות עלות של כמה מאות דולרים – יש שקט נפשי למשך עשר שנים של ויזה בתוקף שמאפשרת נסיעה לארצות הברית מתי שרוצים.

מה למדנו בכתבה: