מה חשוב לדעת על הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי?

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאיכאשר מדברים על התהליך הלא פשוט של הגשת בקשה לקבלת וויזה לארצות הברית מתכוונים בדרך כלל באופן אוטומטי לישראלים שחיים בישראל ונושאים דרכון ישראלי בלבד. מכיוון שבישראל חיים לא מעט אזרחים שיש להם בנוסף גם אזרחות אירופאית – חשוב מאד לדעת איך מתבצע התהליך של הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי עבורם. לא כל הנוצץ זהב ולא כל דרכון של מדינה אירופאית מזכים בתהליך קצר או מהיר יותר של קבלת ויזה לארצות הברית.

 

איך מתבצעת הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי?

לשאלה זו אין תשובה אחת וחד משמעית, שכן התהליך תלוי בסוג הדרכון, במדינה האירופאית המדוברת ובאופי הביקור המתוכנן בארצות הברית. באופן כללי אפשר לומר שתהליך הגשת הבקשה דומה לתהליך שאותו מבצע מי שנושא אך ורק דרכון ישראלי, אך יש סייג חשוב שקשור למשך הנסיעה המותר (שהייה של עד שלושה חודשים) ומטרת הנסיעה (מותר ביקור למטרות עסקים או תיירות בלבד). נושא דרכון אירופאי לא יכול לשהות בארצות הברית יותר משלושה חודשים.

הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי הלכה למעשה

כאשר אדם שהוא ישראלי וחי בישראל ייגש להתחלת התהליך של הגשת בקשה לוויזה בארצות הברית הוא ימלא פרטים אישיים ונתונים כאלה ואחרים אודות קורות החיים שלו. אט אט עם התקדמות התהליך הוא יישאל האם יש לו גם אזרחות נוספת, על מנת לדעת האם לסווג את הבקשה שלו ככזאת לצורך הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי בנוסף לישראלי. במידה ויענה בחיוב הרי שלאחר שיפרט באילו מדינה ודרכון מדובר – התהליך ימשיך ויתרכז במשך ומטרת הנסיעה.

 

המשמעות של הנפקת ויזה לבעלי אזרחויות כפולות

השלטונות של ארצות הברית בוחנים היטב ולעומק כל מי שמבקש ויזה ורוצה להיכנס לשטחי המדינה. יש מבחינתם חשיבות גבוהה מאד בווידוא שיש מה שקושר את המבקשים למדינות המוצא שלהם, אלה שבהן הם מקיימים את החיים השוטפים שלהם. הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי יכולה להיות שונה בין מדינה למדינה, על פי היחסים של אותה מדינה עם ארצות הברית, סוג השלטון שם והשאלה האם מגיעים מהמדינה הזאת מהגרים אחרים.

 

כשארצות הברית נלחמת בהגירה לא חוקית

לכאורה יש מי שנעלב מכך שיש דרישות שונות ממחזיקי דרכונים של מדינות כאלה ואחרות. יחד עם זאת, לאחר אירועי ה- 11.9.2001 עשו שינוי מהותי בארצות הברית ובאפשרויות להיכנס לשטחה. כמדינה שנחשבת לכזאת שהכל בה אפשרי ואפשר לגור ולצמוח בה בהצלחה מרובה – השלטונות דווקא נלחמים בתדמית זו ולכן הוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי חייבת מבחינתן לקבל את ההתייחסות שמתאימה לה ולרוח התקופה בכל פעם שקורים אירועים גלובליים.

 

מה רוצים לדעת כאשר מגישים בקשה לוויזה לארצות הברית?

כאמור, משטרת ההגירה בארצות הברית נלחמת מלחמה של ממש במהגרים לא חוקיים, כאלה שמגיעים בדרכים לא דרכים ונכנסים לשטחה. מחזיקי דרכונים של האיחוד האירופאי צריכים להוכיח שיש להם לאן לחזור, שהם מגיעים למטרות ביקור או עסקים ושאין להם תכנונים להישאר בארצות הברית יותר ממשך הביקור המתוכנן על ידם. השלטונות נותנים אמון במי שמבקש את הוויזה ומקווים שאכן מטרות הנסיעה יתגשמו כפי שהמבקש העיד וביקש.

החשיבות של הוצאת ויזה בתהליך תקין

חשוב מאד להישמע להוראות שמתעדכנות מפעם לפעם וקשורות במי שמבקש להנפיק ויזה לארצות הברית. מדי פעם יש עדכונים או שינויים אך באופן כללי אפשר לומר שברגע שנמסרים הפרטים החשובים, לרבות יותר מאזרחות אחת שיש למבקש הוויזה – אין ספק שהוא יקבל את כל ההנחיות הדרושות ויבין בדיוק לאיזו קטגוריה הוא משתייך מבחינת שלטונות ארצות הברית ואיך הוא יקבל את הוויזה הנכספת לצורך ביקור או נסיעת עסקים.

 

תהליך לא פשוט שמבצעים אחת לעשר שנים

בדומה לוויזה שיקבלו מחזיקי דרכונים ישראליים – מי שמחזיק גם דרכון של מדינות האיחוד האירופאי יוכל לקבל ויזת תיירות או עסקים שהתוקף שלה יעמוד על עשר שנים. כך את התהליך שנחשב למאתגר ולא פשוט צריך לבצע רק פעם אחת בעשר שנים וללא ספק מדובר במחיר פעוט לעומת עשר שנים של חופשיות לנסוע לארצות הברית כמו שרוצים ויכולים.

מה למדנו בכתבה: