איך מבצעים בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

בדיקת סטטוס ויזה לארה"באיך מבצעים בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב

הנפקת ויזה בדרכון לקראת נסיעה לארצות הברית היא תהליך לא קצר שיש בו כמה וכמה שלבים. על מנת להתקדם בתהליך חשוב וחובה לבצע כל שלב בדיוק כפי שצריך, זאת על מנת שהבקשה לוויזה לא תידחה בשל כשלים טכניים. יחד עם זאת, גם מי שפועל על פי הכללים עלול למצוא את עצמו לא בטוח או לא יודע מה סטטוס הבקשה שלו וללא ספק אין זה נעים לדעת שהדרכון לא נמצא בהישג יד. לשם כך צריך לבצע בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב ולהיות בטוחים ורגועים.

 

בשביל מה צריך בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב?

כאמור – בסיומו של התהליך, כאשר מגיעים לקונסוליה של ארצות הברית בתל אביב או בירושלים – מפקידים את הדרכון לצורך הנפקת הוויזה הלכה למעשה. לאחר מכן הוא נשלח לביתו של בעליו על ידי חברת שליחויות. פרק הזמן שהדרכון מופקד עלול לגרום לתחושה של מצוקה או חוסר אונים, שכן דרכון הוא מסמך חשוב ומהותי. בעזרת בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב אפשר להירגע ולדעת שכל הפעולות מבוצעות בדיוק כפי שצריך.

מהי בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב?

בדיקת סטטוס, כמו בכל תהליך, היא הבנה של מה קורה בכל רגע. באיזה שלב נמצאים בתהליך ומתי עוברים לשלב הבא. מכיוון שבתהליך של הנפקת ויזה לארצות הברית יש חוסר ודאות רק בשלב שבו הדרכון נמצא בידי הפקידים של הקונסוליה – הרי שזה השלב שבו צריך לדעת מה קורה וצריך לבצע את בדיקת הסטטוס. יחד עם זאת חשוב להיאזר בסבלנות ולזכור שתמיד הקונסוליה עמוסה וצריכה לבצע פעולות והנפקות עבור אינספור פונים כל הזמן.

 

האם יש דרך לפנות ולהבין מה המצב של התהליך?

כדאי וחשוב לדעת שהתהליך של הנפקת ויזה לארצות הברית מאד מובנה, ברור ומפורש. רוב אזרחי המדינה יעברו את התהליך ללא קושי וישיגו את הוויזה הדרושים לצרכים שלהם. גם עם הקושי של הימצאות הדרכון במקום אחר – לרוב שלב זה ייקח כמה ימים בלבד ואז תתקבל ההודעה על יציאתו לדרך עם חברת השליחויות. כאשר ממלאים את טפסי הבקשה מתקבלים מספרי אסמכתאות שבעזרתם אפשר לוודא באתר האינטרנט של השירותים הקונסולריים שהדרכון עדיין בידם.

 

בדיקת סטטוס כבקרה עצמית

אם עדיין לא הסתיימו השלבים הווירטואליים של מילוי הטפסים, תשלום האגרה וקביעת מועד הריאיון – הרי שביצוע בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב יצביע בדיוק על זה – על השלב העדכני שבו נמצא אותו מועמד לוויזה. על מנת לבצע את התהליך כולו מההתחלה ועד הסוף צריך להשלים את כל הפעולות בסדר מסוים ונדרש לכך פרק זמן לא מבוטל. מי שמפסיק את התהליך באמצע מכל סיבה שהיא ירצה להמשיך אותו מאוחר יותר ויצטרך לבחון את הסטטוס של הבקשה כדי להבין מהיכן עליו להמשיך.

 

בדיקת סטטוס עצמית שחוסכת פנייה לקונסוליה

בדיקת סטטוס ויזה לארה"ב יכולה לסייע לכל אחד להבין באיזה שלב הוא נמצא בתהליך ואיך עליו להתקדם. חשוב להבין שגוף כמו קונסוליה של מדינה גדולה לא יכול להרשות לעצמו להעמיד מוקד שירות לקוחות פרונטלי או טלפוני ולכן מי שמתחיל את התהליך של הגשת בקשה לוויזה צריך להתמצא טוב מספיק ברשת האינטרנט על מנת להסתדר בעצמו. אין זה פשוט אך במידת הצורך אפשר וכדאי לקבל עזרה מחברים או בני משפחה וכך לצלוח את התהליך בהצלחה מרובה.

המלצה – להתחיל ולסיים בלי הפסקה

על מנת להימנע מהמצב שבו שוכחים מה סטטוס הבקשה וכדי לוודא שהתהליך מבוצע באופן נכון ותקין מומלץ להקדיש לכך את פרק הזמן הדרוש ולא לעצור את התהליך באמצע. מי שעושה את זה בפעם הראשונה או מי שלא מרגיש בנוח לפעול מול המחשב בצורה מקוונת צריך להיערך מראש, להבין מה דורש ממנו התהליך ואם יש בכך צורך – לקבל עזרה ממי שכבר עזה זאת ויידע להנחות בדרך הכי טובה. 

 

כשיודעים מה הסטטוס – לא תהיה בעיה עם הבקשה

מי שניגש לתהליך כשהוא יודע בדיוק מה צריך ומפנה לכך את תשומת הלב ואת פרק הזמן הדרוש – ללא ספק יוכל ויצליח לסיים את התהליך בלי להגיע למצב שבו הוא נדרש לברר מה הסטטוס או שהוא לא יודע מה קורה הלאה.

ויזה לארצות הברית

ויזה לארצות הברית: איך להיכנס לארה"ב

אזרחים ישראלים שמעוניינים להיכנס לארה"ב חייבים, ברוב המקרים, להתחיל את התהליך עם קבלת ויזה לארצות הברית. הוויזה יכולה להיות לשהייה זמנית או אשרת מהגר למגורי קבע, ומאמר זה מציג את סוגי הוויזות הנפוצות ביותר לעסקים, לסטודנטים או לתיירים, שתזדקקו לה כשתיכנסו לארה"ב למגורים או לטיול. למעשה, אחוז הישראלים שמעוניינים להיכנס לארצות הברית רק עולה כל הזמן בין אם למטרות של תיירות וטיולים, בין אם לצרכי עסקים ובין אם לעבודה או רילוקיישן. 

ויזה מסוג B מתאימה לאנשים שמעוניינים להיכנס לארצות הברית באופן זמני לצורך עסקים, טיול או לטיפול רפואי. אנשים שמתכננים לטוס לארה"ב למטרה אחרת, כגון לימודים, עבודות זמניות או משרה בתחום התקשורת או האמנות, חייבים להגיש בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית מסוג אחר, בקטגוריה המתאימה.

חשוב לבדוק אילו מסמכים נוספים יש להשיג לפני הכניסה לארצות הברית, ולהבין את אופן הגשת בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית.

 

למה צריך ויזה לארצות הברית?

אזרחים רבים במדינות שונות ברחבי העולם, יכולים לבקר או ליסוע לארצות הברית, ולמעשה להנות מהפריוילגיה הזו של טיול או שהייה עד שלושה חודשים בארצות הברית, בלי שהם צריכים לעבור את התהליך הארוך והדי מעצבן הזה של הוצאת ויזה. קוראים לתכנית הזאת Visa Waiver Program. חלק מהמדינות הללו הן שוודיה, גרמניה, יוון, ספרד, שוויץ, אנגולה, יפן, מונקו, הולנדו, ברוניי ועוד. כלומר, אם יש לכם דרכון של אחת מהמדינות הללו, תוכלו להיכנס ולהיות בארצות עד 90 יום רצופים ללא ויזה. ישראל לצערנו לא נכללת בתכנית הזאת, לכן ישראלי שאין לו את הדרכון המתאים, מחוייב בויזה- אשרת שהייה שמחייבת מילוי טפסים, ריאיון – תהליך שמחייב אותו להוכיח כמה שיותר קשר וזיקה לארץ ישראל. 

מדוע ישראל לא נמצאת בתוך התכנית?

למרות שיש יחסים מאוד טובים בין ישראל לבין ארצות הברית, יש שתי סיבות עיקריות מדוע ישראל עדיין לא בתוך התכנית הזו. 

  1. אחוז סירובים- כדי שניתן יהיה להיכנס לתכנית פטור מוויזה, מספר הסירובים לאזרחים שלא מקבלים ויזה חייב להיות פחות מ- 3% בסך הכל. בישראל אחוז הסירובים גבוה ועומד על 5%-7%. 
  2. גורמים הקשורים לכניסה לישראל – יש לא מעט אזרחים אמריקאים שמתקשים או נתקלים בכל מיני סוגים של בעיות כאשר הם רוצים להיכנס לכאן. למשל, אמריקאים ממוצא שהוא ערבי. האופן שבו המאבטחים הישראלים בודקים אותם, מפלה ולכן יש עדיין המון עיקובים עם הנושא הזה. 

 

חשוב להבין, ארצות הברית היא בין המדינות הכי מחמירות שקיימות בכל הנושא של כניסה ושהייה בתוך המדינה. לכן, כדאי ואף מומלץ לבצע את התהליך על פי השלבים, לאסוף את כל המסמכים הנדרשים, להגיע מוכנים לריאיון, לשלם על כל מה שצריך ולקחת את כל הנושא הזה ברצינות רבה.

 

מה הפירוש של הגעה למטרות עסקים, טיול או טיפול רפואי?

אנשים שמגיעים לארה"ב למטרות כגון השקעות, רכישת סחורות, השתתפות בכנסים או למטרת עבודה זמנית עבור מעסיק ישראלי, אז ויזה לארצות הברית מסוג B-1 היא הוויזה המתאימה. כל המטרות האלה נחשבות ל"מטרות עסקיות". 

אם ההגעה היא למטרות תיירות בלבד, כגון טיול, ביקור משפחתי, השתתפות בספורט חובבני, לאירועים מוזיקליים או להשתתפות בסמינרים שנמשכים פחות מ-18 שעות בשבוע, אז אשרת B-2  תתאים. אם אינכם יכולים לעבוד בארה"ב, אתם מתאימים לקבלת ויזה לארה"ב בקטגוריית תיירים.

הגשת בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית

משרד החוץ האמריקאי מספק הסברים וכלים באמצעות נציגי השגרירויות. חשוב ללמוד היטב את ההסברים ולהשתמש בכלים לתהליך קבלת ויזה לארצות הברית לאזרחים זרים שנכנסים למדינה. 

סיבת הטיול תקבע את סוג הוויזה הדרושה לכם לכניסה לארה"ב. חלק מהוויזות המבוקשות ביותר הן:

  • אשרת מהגרים לקבלת תושבות קבע.
  • אשרת מבקרים לתיירות או לעסקים.
  • ויזה לארצות הברית למטרת אירוסין או נישואין לאזרח אמריקאי, ולמגורים בארצות הברית.
  • ויזות לסטודנטים.
  • אשרות עסקיות או מקצועיות לאזרחים זרים.
  • אשרת מעבר לנסיעות בארה"ב בדרך לביקור במדינה אחרת.

נהלי כניסה לארצות הברית

עם ההגעה לארה"ב, יש להציג מסמכי נסיעה תקפים כחלק מתהליך הכניסה לארצות הברית. המסמכים הדרושים והדרכון שלכם צריכים להיות בתוקף למשך חצי שנה לאחר תאריכי הנסיעה שלכם, בהתאם לנהלים בישראל, ובהתאם למעמד שלכם.

כמיליון אנשים בשנה מקבלים ויזה לארה"ב, שמגדירה אותם כתושבי קבע חדשים במדינה. רבים מאותם אנשים מגיעים לארה"ב באמצעות אשרת מהגרים. 

עלות ויזה לארצות הברית

בהתאם לסוג הוויזה שתגישו בקשה לגביה, ואם הבחירה היא בוויזה למטרת עסקים, צרכים רפואיים או תיירות, שהיא הוויזה הפופולרית ביותר, העלות תהיה 160 דולר. 

היות והשגרירות גובה את המחיר בשקלים, מחיר הוויזה משתנה בהתאם לשער הדולר, והשגרירות קובעת מיד פרק זמן מסוים את עדכון התעריפים. נכון להיום, העריף לתשלום אגרת ויזה לארצות הברית עומד על 576 ₪.

יש כל מיני סוגים של ויזות שהמחירים שלהם יותר גבוהים וזה משתנה בין ויזה לויזה, לכן חשוב להתעדכן באתר של שגרירות

ויזה לארצות הברית

משום מה כל דבר שקורה בארה"ב נשמע חלומי, ואנחנו רוצים להיות חלק מהחלום הזה. מה שמפריד ביניכם ובין החלום האמריקאי הוא למעשה פיסת נייר קטנה המכונת "ויזה". כדי להנפיק ויזה עליכם לעבור תהליך שלא תמיד פשוט, במיוחד לאחר תקופת הקורונה. כדי לבצע את התהליך באופן המהיר והיעיל ביותר אנו ממליצים לכם לעבור את התהליך עם ליווי מקצועי.

 

תהליך הגשת ויזה לארצות הברית

כל מועמד לויזה בין הגילאים 14 עד 79 נדרש לקבוע מועד לראיון עבור ויזת מבקרים. כאשר מדובר על גילאים שלא בטווח הזה הם אינם נדרשים להגיע ויכולים להנפיק ויזה באופן מקוון. השלב הראשון הוא מילוי טופס הבקשה, יש למלא את הטופס (DS-160) ולהדפיס את האישור, לא משנה מיהו המועמד. לאחר מכן עליכם לציין את סוג הויזה המבוקשת, ויזת תייר, ויזת אמן, ויזת עבודה וכן הלאה… 

 

השלב השני הוא תשלום האגרה, ניתן לשלם באופן מקוון או דרך הדואר. עליכם להיכנס לאתר הרשמי של השגרירות וללחוץ על "הגש בקשה", עקבו אחר ההנחיות לתשלום האגרה. יש לציין, התשלום מתבצע לפני הראיון וגם אם לא עברתם את הראיון אתם לא מקבלים החזר כספי. השלב הבא הוא קביעת הראיון, עליכם לקבוע באופן מקוון את הראיון או טלפונית דרך המוקד במספר הטלפון הבא: 02-3741221 או 03-9058062 עבור שגרירות תל אביב. נדגיש כי לאחר תקופת הקורונה מאוד קשה לקבוע רעיון למועד קרוב, ייתכן וההמתנה שלכם יכולה להגיע למספר חודשים עד שנה. 

בהגיעכם אל הראיון עליכם להביא אתכם הזמנה לראיון, את הטפסים שמילאתם עד כה, הכל מודפס. כמו כן גם דרכון ותמונה עדכנית. ילדים מתחת לגיל 18 חייבים לבוא בליווי אפוטרופוס.

 

למה התורים כל כך ארוכים?

הקורונה פרצה אל חיינו לפני למעלה משנה, ליתר דיוק בפברואר 2020. החל מחודש לאחר פריצת המגפה השגרירות האמריקאית בישראל נסגרה למשך שנה. רק לאחר שנה היא פתחה את שעריה באופן חלקי, וכעת ההעדפה היא קודם כל אזרחים בעלי אזרחות אמריקאית. אם עכשיו תתקשרו להזמין תור לראיון סביר להניח שתאלצו לחכות למעלה משנה. יש לציין, כאשר מדובר על פניות דחופות אשר עונות להגדרה של "ויזה דחופה" יש למלא את הטפסים הייעודיים ולהגיש את הבקשה.

 

כאן אנחנו נכנסים לתמונה

גם לפני הקורונה וגם בשיא תקופת הקורונה אנחנו המשכנו לעבוד. למה אתם צריכים לעבור את התהליך המייגע הזה לבד? יש סיבות רבות לכך שסיוע שלנו יכול להפוך את התהליך שלכם לפשוט וקל. הדבר הראשון הוא, כאשר אתם פונים אל חברה מקצועית היא עושה את כל התהליך בשבילכם, מגדילה את הסיכויים שלכם לקבלת הויזה. פעמים רבות הבקשה שלכם נפסלת בגלל מילוי טפסים שלא כשורה, חבל על בזבוז הכסף שלכם. עלות אגרת ויזה לארצות הברית הינה כ-160$, סכום לא קטן. 

כמו כן, כאשר אתם פונים לחברה מקצועית היא יכולה לקדם את הבקשה שלכם ישירות לשגרירות ארה"ב. כפי שציינו, יש אפשרות להגשת ויזה דחופה, גם היא אינה עונה לקריטריונים אנו נוכל לדאוג לקדם אתכם. כמובן, כל התהליך שאנו עוברים אתכם מלווה בעורכי דין אמריקאים מטעמנו, תחום ההתמחות שלהם בויזות והגירה כך שאין שום חשש חוקי.

אנו נוכל לדאוג עד כמה שאפשר גם לקדם את מועד הראיון שלכם לאחר שנתאים תאריכים אשר מתאימים לכם. כפי שציינו, יש זמני המתנה חריגים כיום, אך תמיד נוכל למצוא פיתרון עבורכם במיוחד כאשר מדובר על בקשה דחופה.

 

איך עובדת ויזה דחופה?

לא הרבה יודעים אבל אם יש לכם סיבה מספיק טובה אתם יכולים לקבל ויזה לארצות הברית תוך 24 שעות! על מנת שתוכלו לקבל ויזה לארצות הברית תוך 24 שעות עליכם להחזיק בסיבה מוצדקת. הסיבות יכולות להיות רפואיות, חילופי סטודנטים, סיבות משפחתיות מקרבה ראשונה וכן הלאה. גם אם אתם לא עומדים בקריטריונים ניתן דרכנו להשיג ראיונות בשגרירות תוך זמן קצר באמצעות טיפול מזורז מטעמנו. 

 

תגיעו מוכנים לראיון בשגרירות

הבעיה העיקרית והחשש של ישראלים רבים הוא דווקא הראיון. בראיון עצמו מה שבעצם בוחנים אתכם עליו הוא שאתם לא מתכוונים להשתקע באופן לא חוקי בארצות הברית. ישראלים רבים, במיוחד אחרי הצבא טסים לעבוד בעגלות ומשתקעים שם לאורך שנים עד לקבלת ויזה. מוטב לציין, ברגע שתופסים אתכם אתם מקבלים חותמת שחורה שלא מאפשרת לכם להיכנס לארצות הברית לעולם או למשך 10 שנים. 

איך אתם יכולים להוכיח שאתם לא מתכוונים להשתקע בארה"ב? הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי הצגת מסמכים אשר מעידים כי יש לכם זיקה אמיתית לארץ. לדוגמא, אם יש בבעלותכם נכס בארץ בו אתם מתגוררים זו הוכחה מספיק חזקה. אם אתם סטודנטים או חיילים זו גם סיבה מספיק טובה לחזור לארץ. עליכם להביא את המסמכים המעידים על הזיקה שלכם. מה הם המסמכים האלו? שכר דירה, משכורת, מכתב מעבודה המאשר לכם לטוס לחופשה, הוכחה שאתם צריכים לחזור לסמסטר הבא (הירשמו לסמסטר מבעוד מועד) ועוד.

מה למדנו בכתבה: