פוליסת חיסכון – חסוך היום ותהנה מחר

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

ישנם לא מעט אנשים, בפרט צעירים, שמנהלים אורח חיים על פי הגישה "בזבז היום ואל תחשוב על המחר", במילים אחרות, הם אינם חושבים על העתיד אלא רק על ההווה. זו גישה שמאפשרת להם מקסימום הנאה היום, מבלי לחשוב מה יהיה מחר.

עם הגיל והתבונה, מגלים שלא כך צריך להתנהל. הגישה הנכונה היא, "חסוך היום בשביל שיהיה לך מחר". הרעיון של גישה זו הוא, היום אנחנו מתפרנסים ומרוויחים כסף, אז יש לנו אפשרות לחסוך חלק ממנו, מתוך כוונה שבעתיד, אם נחלה או כשנצא לפנסיה, יהיה לנו מספיק כסף בשביל לקיים שגרת חיים סדירה, בריאה, כפי שהתרגלנו במשך השנים.

בדיוק לשם כך, אנחנו צריכים פוליסת חיסכון. תוכנית שתאפשר לנו לחסוך כסף בצד, לשמור עליו, ובעתיד כשנרצה נוכל לפתוח את התוכנית ולהשתמש בכסף שחסכנו. יש לנו אופציות להשתמש בתוכניות קצרות טווח, בינוניות או ארוכות. באופן טבעי, לכל תוכנית תנאים ומטרות משלה.

פוליסת חיסכון היא כלי כלכלי חיוני עבור כל אחד ואחת מאיתנו. לא משנה באיזה גיל אנחנו נמצאים, לא משנה באיזו תקופה בה, ומה השכר שאנחנו מרוויחים. אם אנחנו מרוויחים הרבה, אז כמובן שיהיה לנו הרבה יותר קל לחסוך, אך גם אם אנחנו מרוויחים מעט, משתלם לצמצם בהוצאות ולחסוך מעט כסף.

למה חשוב לפתוח תוכנית חסכון?

ישנן שלוש סיבות עיקריות למה חשוב לחסוך כסף:

סיבה ראשונה, כאמור היום אנחנו עובדים ומקבלים משכורת. בעתיד, ייתכן מאוד שנצטרך להפסיק לעבוד או שנצא לפנסיה, ואז לא יהיה מקור הכנסה קבוע. החיסכון יכול לעזור לנו.

סיבה שנייה, מאוד ייתכן שבעתיד הקרוב או הרחוק, נידרש לבצע הוצאה כספית משמעותית. במקום לקחת הלוואה או לצמצם באופן דרמטי את ההוצאות שלנו, נוכל להיעזר בחסכונות שעומדים לרשותנו.

סיבה שלישית, ייתכנו שינויים כלכליים במדינה שישפיעו עלינו, ולכן אנחנו צריכים אופציות יעילות וזמינות בשביל שנוכל להתמודד עם מצב כזה.

איך בוחרים תוכנית חיסכון ומה ההבדלים ביניהן?

כאמור, אנחנו יכולים למצוא תוכניות חיסכון שונות, לטווח קצר, בינוני וארוך. ההבדלים בין הטווחים נעים בין חודשים לשנים. הכוונה היא למשך הזמן שאנחנו יכולים לחסוך את הכסף, בין אם מדובר בהפקדה חד פעמית ובין אם מדובר בהפקדה חודשית של סכום כסף מסוים.

חיסכון לטווח קצר יכול לשרת אותנו אם אנחנו רוצים שתהיה לנו נגישות לכסף ואפשרות להשתמש בו מתי שנרצה. בעוד שחסכונות לטווח בינוני וארוך, נועדו לעזור לנו להגדיל את הסכום שאנחנו חוסכים באופן מהותי, לצבור סכום רציני ולהשקיע אותו בעתיד בנכס או בדברים אחרים.

אנחנו נבחר את התוכנית המתאימה לנו על פי טווח הזמן שלה, הריביות שנקבל ממנה, אופי ההפקדה והמשיכה, ובכלל על פי תנאי התוכנית. חשוב לבדוק איזו מבין התוכניות יכולה להתאים לנו בכל אספקט.

מה למדנו בכתבה: