כל מה שצריך לדעת על עבודה בחול

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

עבודה בחו"ל היא חוויה מיוחדת במינה, במיוחד עבור צעירים שרוצים לשלב עבודה עם טיול ברחבי העולם. בין אם משיקולי תקציב ובין אם מתוך הרצון לשהות תקופה מסוימת בניכר, השילוב של העבודה עם הטיול יכולים להניב שלל חוויות מיוחדות של פעם בחיים. באילו עבודות עובדים כיום צעירים בחו"ל, איך מגיעים לעבודות האלה והאם ניתן לחסוך בהן כסף? הכנו עבורך מדריך עם כל מה שצריך לדעת.

אילו עבודות יש בחו"ל לצעירים?

יש מגוון רחב של עבודות בחו"ל עבור ישראלים צעירים לתקופות קצרות. העבודות המבוקשות ביותר יהיו בארצות הברית, באירופה ובאוסטרליה, אך כיום יש גם לא מעט עבודות באפריקה ובקנדה. העבודות הן עבודות כלליות אך משלמים עליהן כסף טוב מאוד, אפילו טוב בהרבה מהארץ, ובדרך כלל תנאי המחיה יהיו כלולים במידה כזו או אחרת בעסקה. רבים מהצעירים מגיעים לעסוק בעבודות כמו אופר, הובלות, אבטחה, משק בית ומכירה של מוצרי קוסמטיקה וציורים בדוכנים בקניונים.

איך מוצאים את העבודות?

בשלב ראשון יש להירשם בחברת השמה לה יש הצעות עבודה בחו"ל. לאחר שלב ההרשמה מגיעים לראיון בחברת ההשמה כדי לבחון את מידת ההתאמה לתפקידים שונים ובשלב השלישי, כאשר יש התאמה לעבודה מוזמנים שוב כדי לסגור חוזה עם כל תנאי ההעסקה וטסים. העבודות בדרך כלל יהיו לתקופה מוגבלת של חצי שנה בשל אשרות העבודה, יש צעירים שחוזרים בחופשות סמסטר לעבודות בחול בשל התשלום הגבוה שלהן.

מציאת חברת השמה

כדי להתקבל לעבודה אמינה ומוצלחת יש ליצור קשר עם חברת השמה, אך מומלץ לבחור בחברת השמה ידועה, מוכרת ובעלת שם בתחום. הבחירה בחברה פעמים רבות תשפיע ישירות על התעסוקה בפועל ועל מעסיקים שייתנו יחס טוב ומגורים נאותים. החברה צריכה להיות חוקית, להציע הצעות עבודה בתנאים נוחים ובשכר משתלם. כמו כן, חברות ההשמה המקצועיות מספקות גב עבור העובדים לאורך כל הדרך ומשמשות כתובת עבור בעיות שעלולות לצוץ במהלך תקופת העבודה.

טיפים למציאת עבודה בחו"ל

הטיפ הראשון הוא להגדיר מהי המדינה אליה רוצים להגיע, גם מבחינת נופים וגם מבחינת חברה, מזג אוויר ושפה. לאחר בחירת המדינה יש לבצע חיפוש על פי עבודות ממוקדות, לדוגמה, אם טובים במכירות מומלץ מאוד לעבוד בעגלות כיוון שהתמלוגים בהם גבוהים במיוחד. אם יש ניסיון רחב עם ילדים כדאי לשקול להיות אופר כיוון שגם השכר של האופר יכול להיות גבוה במיוחד.

מומלץ להגיע עם קוד לבוש מסודר בתחילה, לשמור על כללי נימוס, לדעת לעבוד עם אנשים בכלל ועם צוות עובדים בפרט ולהיות גמישים במחשבה. עבודה בחול היא הגשמת חלום עבור רבים אך אסור לשכוח שמלווים לה גם קשיים מסוימים של התאקלמות שפה ומנטליות. עם זאת, עם רצון טוב ליהנות מהתקופה ולהרוויח הרבה כסף, מרבית הצעירים מסתגלים בקלות רבה. כדאי לזכור שמדובר על אחת התקופות היפות בחיים, בה פוגשים אנשים חדשים, חווים חוויות מיוחדות ורואים עולם.

מה למדנו בכתבה: