ויזת אמן לארה"ב: הגשת הבקשה, העלויות והתהליך

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

ויזת אמן לארה"ב

ויזת אמן לארה"ב

הצגת כישורים אמנותיים בפני קהלים בולטים ביותר בעולם, האמריקאים, מאפשרת לאמנים להפוך לשגרירים של אומותיהם ולייצג אותן, ולכן אמנים זרים מגיעים לארה"ב על מנת להציג את כישוריהם, ותוך כדי כך להעשיר את מדינתם ואת ארצות הברית. למעשה, ויזת אמן לארה“ב נחשבת לאחת הויזות הכי מבוקשות בקרב האומנים במדינת ישראל, כאשר אמנים מעונייים להגיש בקשות במגוון רחב של תחומי אמנות כמו למשל תיאטרון, מחול, בלט, משחק, ציור, פיסול ועוד.  ממשלת ארצות הברית תמיד קיבלה את האמנים מכל תחום והעריכה את כישרונותיהם מתרבויות מגוונות, עם הרעפת שבחים, הכרה ותגמולים. בעוד שסוגי האשרות שעומדים לרשות האמנים עשויים להיראות מעט מוגבלים, לכל אפשרות של ויזת אמן לארה"ב יש תחולה משלה, ויתרונות ומגבלות משלה. 

ויזת אמן לארה“ב למי זה מתאים?

ויזת אמן לארה“ב, מתאימה לאנשים המגיעים מתחום האמנות או מתחום הבידור. האדם שרוצה להגיש את הבקשה צריך להראות כי הוא אכן מעוניין לקחת חלק בעבודה, תחרות, הופעה, אירוע, אימון או כל דבר אחר המחייב הסמכה מקצועית בתחום הזה. בכדי שאכן ניתן יהיה לקבל את הויזה יש להוכיח כי המטרה קשורה להכרה בינלאומית ולהציג חוזה או מסמך אחר המעיד על התקשורת עם מעסיק בארצות הברית. 

תעריף הגשת בקשת ויזת אמן לארה"ב

בכל שנה מסיימים אלפי תלמידים את לימודיהם והכשרותיהם במקצועות האמנות. המדינה שלנו מלאה באנשים מוכשרים שרוצים לנסות את מזלם מחוץ לגבולות ישראל. הסיבה העיקרית לכך היא משום שיש המון אמנים שמרגישים שישראל היא במה קטנה מדי ואין מספיק אפשרויות להצליח. לכן, הם רוצים להיכנס לתודעה ולקבל הכרה בינלאומית, משהו שבהחלט יכול לקרות במדינה כמו ארצות הברית. מדינת ישראל כך, למשל, לאמנים שמעוניינים לעבוד בארצות הברית, בעבודה מקצועית קבועה או שהם נכנסים למדינה למטרות עבודה זמנית, בין אם כאמנים מקצועיים או בתהליך רילוקיישן, הם נדרשים לשלם על הגשת בקשת ויזת אמן לארה"ב תשלום בסך 190 דולר.

חשוב שאמנים, כמו גם מעסיקים או סוכנים, יבינו היטב את האפשרויות השונות שניצבות בפניהם, ואת המטרה שיש לכל סיווג, כך שבעיות שעלולות להתעורר עם ההגירה, ייפתרו בזמן או יימנעו מראש. 

אילו סוגי ויזות קיימים?

הבחירה בסוג הוויזה המתאימה תלויה במספר גורמים ומומלץ לקבל ייעוץ מוקדם של מומחה בתחום לגבי האפשרויות שלכם על מנת לוודא שתבחרו באפשרות הטובה ביותר לצרכים שלכם, כמו גם לוודא שיהיה לכם מספיק זמן לעיבוד הבקשה לפני הנסיעה. ויזת אמן לארה"ב זמינה בשני סוגים עיקריים: אשרת O-1B; ואשרת P-18.

ויזת O-1B היא אשרת עבודה לאנשים שיש להם כישורים יוצאי דופן באומנויות, או הישגים יוצאי דופן בתעשיית הקולנוע או הטלוויזיה, וזכו להכרה ארצית או בינלאומית עבור הישגים אלה, והם מגיעים לארצות הברית להמשך עבודתם בתחום הספציפי שלהם.

ויזת P-18 היא ויזת אמן לארה"ב לאמנים שמגיעים לארצות הברית להופעה כחברים כחלק מקבוצת אמנים שהוכרו בינלאומית כמצטיינים בתחומם למשך פרק זמן ממושך ומהותי.

מהם ההבדלים בין ויזת אמן לארה"ב לבין ויזות אמריקאיות רגילות?

שתי האפשרויות מספקות אשרות זמניות, אבל ויזת אמן לארה"ב מאפשרת לאמנים להיכנס לארצות הברית לפרק זמן מוגבל, בדרך כלל בהתאם לתקופה הנדרשת לביצוע ההופעות.

בעוד ששתי האשרות זמניות, אשרת O נוטה להנפיק אשרת כניסה לארה"ב לפרק זמן ארוך יותר והיא אכן מאפשרת 'כוונה כפולה', מה שאומר שהיא יכולה להציע למחזיק נתיב לגרין קארד בארצות הברית. 

כלומר, ההבדלים טמונים ברמת ההכרה הבינלאומית של האמן

אשרת ה-P מחייבת את המחזיקים להראות שהם שומרים על מגורים מחוץ לארה"ב ויעזבו את ארצות הברית לפני סיום שהייתם המותרת. שתי הקטגוריות דורשות חסות, אבל ויזת אמן לארה"ב מסוג P חלה על קבוצה.

דרישות הזכאות לאשרת O גבוהות יותר מהדרישות החלות על אשרות P, שדורשות הכרה בינלאומית שמתייחסת לאירוע אחד בלבד, אבל אשרת O פתוחה לקטגוריה רחבה בהרבה של מועמדים ותחומים מקצועיים.

כיצד מגישים את הבקשה לויזת אומן בארצות הברית?

בעיקרון יש שתי אפשרויות. האחת היא לבצע את כל התהליך בעצמכם, לאסוף את הטפסים, להגיע לריאיון בשגרירות ארצות הברית, לחתום על כל מה שצריך ולחכות בסבלנות שיאשרו לכם את הבקשה ורק אז תוכלו ליסוע ואכן גם לעבוד. האופציה השנייה, היקרה יותר אך הקצרה והיעילה יותר היא לפנות לחברה מקצועית המיוצגת על ידי עורכי דין מהתחום הזה וכך בעצם הכל הופך קל יותר ומהיר יותר. חשוב לדעת כי ויזת O למצטיינים בתחום האמנות שמגיעים לתקופה שהיא קצובה כדי להשתתף בפרויקט מסוים שונה מוויזה מסוג EB1 שהיא ויזת הגירה. הסיבה לכך היא משום שוויזת הגירה יותר מאתגרת והאמן שמגיש אותה יהיה חייב להשיג רב גבוה יותר בהיבט של הצטיינות. אם נעזרים בחברה מקצועית המתמחה בביצוע התהליך, הרבה פעמים אפשר לקצר זמנים בצורה משמעותית ולטוס תוך כמה שבועות בלבד.

 

ויזת אמן לארה"ב

חושבים לקחת את החלום שלכם צעד אחד קדימה? מדינת ישראל היא מדינה קטנה והחשיפה בה בהתאם. אמנים רבים רוצים לפתח את הקריירה שלהם לקריירה בינלאומית, ואיזה מקום נכון יותר לקריירה לאמנים מאשר ארה"ב? ויזת אמן לארה"ב שונה מויזה רגילה, למעשה יש כמה סוגים של ויזות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ויזת אמן לארה"ב.

 

מי נחשב אמן?

יכול להיות שאתם מגדירים את עצמכם אמנים אבל על פי הקריטריונים אינכם נמצאים ברשימה. אמנים יכולים להיות בתחומים שונים: מוזיקה, בידור, יצירה, משחק ועוד. בדרך כלל יהיה לכם יותר פשוט להנפיק ויזת אמן כאשר יש לכם את הייחודיות שלכם, קהל רחב. כל אמן אשר המקצועיות שלו מוכחת ולא נמצא בתחילת דרכו בלבד. הויזה יכולה להיות למטרות של סיבוב הופעות, הרצאות וכד'. אמנים אשר הם בעלי תרומה לתרבות ברמה גבוהה יקבלו בקלות יותר ויזת אמן. 

 

ויזת O

ויזת אמן לארה"ב מתחלקת למספר סוגים של ויזות. הויזה הראשונה מכונת ויזת O, מדובר על ויזה אשר מתאימה לאמנים אשר נמצאו בעלי כישורים יוצאים מן הרגיל. הויזה מתאימה לצורכי אימונים, הופעות, הדרכות וכיוצא בזה. ויזת O היא ויזה פופולרית, היא יותר קלה להנפקה.

 

ויזת P 

מדובר על ויזת אמן לארה"ב שהיא פחות פופולרית. רק אמן אשר עבודתו מוכחת ויש לו מוניטין יוכל לקבל ויזת P. הויזה מתאימה לאמנים אשר עוברים סיבובי הופעות, הרצאות ובעצם מיועדת לאומנים בעלי מוניטין גבוה בארץ ובעולם. יש דגש חשוב על אמנים בעלי תרומה ניכרת לתרבות. לרוב ויזה זו תתאים לאמנים מוכרים מהשורות הראשונות, או אדם אשר יש לו אומנות ייחודית.

 

ויזה EB1

ויזת אמן לארה"ב היא בסופו של דבר עוד צעד לחלום שלכם. כאשר מדובר על אמן שרוצה להגר לארצות הברית לפיתוח הקריירה שלו במקום, עליו יהיה להוציא ויזה EB1. מדובר על התהליך הכי מורכב מכל שאר הויזות שציינו. במקרים חריגים הבקשה והאישור שלה יכולים גם לקחת כמה שנים אם אין לכם קשרים. רשות ההגירה האמריקאית בוחנת פרמטרים רבים בהגשה שלכם, אם יש לכם קריירה ארוכה מאחוריכם וניכר שאתם לא "הצלחה זמנית" יהיה לכם הרבה יותר פשוט לקבל ויזת הגירה.

 

מה אתם צריכים בפועל?

לכל ויזת אמן לארה"ב אתם צריכים את אותם הטפסים כמעט. חשוב לדעת, מדובר בכל אחד מהמקרים על תהליך ארוך ומומלץ לקבל ליווי מקצועי בתהליך. עליכם תחילה להחזיק במסמכים אשר מוכיחים את המוניטין העסקי שלכם, את הקריירה שלכם במילים אחרות. עליכם לדאוג לתיעוד של העבודה שלכם, תעודת הכרה חיובית ולעיתים אפילו עליכם יהיה להראות את תלוש השכר שלכם. עליכם להראות את חוזה העבודה שלכם עם גוף מסוים בארה"ב. זאת אומרת שאתם לא טסים ללא שום כיוון, עליכם ליצור קשר עם גורמים בארה"ב דרכם אתם מתחילים לפתח את הקריירה שלכם, או כאשר מדובר על אימונים, אותו מקום בו האימון מתבצע. כמו כן, עליכם יהיה למלא טופס I-129.

 

מה נותנת לנו ויזת אמן לארה"ב?

בראש ובראשונה מבחינה חוקית אתם חייבים להחזיק בויזה כלשהי כדי להגיע לארה"ב. כאשר מדובר על ענף בו אתם מפתחים את הקריירה שלכם או הולכים לצרכי עבודה יש סוגי ויזות אחרות אשר מאשרות לכם שהות ועבודה בארה"ב בהתאם לתנאי הויזה הנוכחית. לא משנה אם אתם עורכי דין או ספורטאים, אם מדובר על שהייה בארה"ב לצורך עבודה אתם חייבים לציין זאת. בדרך כלל הויזה אותה תקבלו תאשר לכם לשהות בארה"ב לתקופה של עד 5 שנים, תלוי בסוג הויזה. 

לעיתים כאשר מדובר על סבב הופעות חד פעמי רשויות ההגירה יוכלו להוציא לכם ויזה למשך שנה ואף פחות. יש ויזות אשר מיועדות לתקופת זמן של האירוע או ויזה חד פעמית. חשוב להדגיש, כאשר אתם שוהים יותר זמן ממה שהויזה מאפשרת לכם אתם עלולים להכניס את עצמכם לרשימה השחורה של ארה"ב. משמע, אתם תקבלו חותמת שחורה אשר תמנע ממכם להגיע לארה"ב לכל צורך שהוא. 

 

הדרך הנכונה להוציא ויזה לארה"ב

מכיוון שמדובר על תהליך ארוך ומייגע, ובמיוחד אם אתם אמנים פעילים אין לכם הרבה זמן. בשביל זה אנחנו כאן, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליצור איתנו קשר, אנו נדאג להסביר לכם את כל הפרטים ונשלח את הטפסים בשבילכם. חשוב לציין, רשויות ההגירה לא סבלניות בכלל. זאת אומרת שאם לא מילאתם נכון את הטופס או לא שלחתם טופס מלא אתם פשוט תצטרכו להתחיל את כל התהליך מההתחלה. לרוב גם אתם תשלמו על התהליך פעם שניה. לכן, פנייה לגורם מקצועי אשר ילווה אתכם לאורך כל הדרך הוא הכרחי. כאשר נעבור את התהליך ביחד נוכל להבטיח להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל ויזה במהירות ללא כל בעיה.

מה למדנו בכתבה: