אזרחות אמריקאית על בסיס חוק הסבא

97% הצלחה! צרו קשר למענה מהיר!

מהו חוק הסבא, וכיצד סבא יעזור לנו לקבל את כרטיס הכניסה שלנו לאחד מהיעדים הכי נכספים בעולם, ארה"ב? במאמר הבא, נעבור על הסבר כללי של אזרחות אמריקאית על בסיס חוק הסבא, את מי הוא ישרת ומה הוא מעניק לזכאים לו.

לפני שנבין מה נדרש כדי לממש את הזכאות לחוק הסבא, נבין מה החוק אומר. החוק גורס כי במידה וסבכם או סבתכם התגוררו בארה"ב במשך 5 שנים לפחות, הנכדים (עד גיל 18) יהיו זכאים (בכפוף לתנאים) לקבל אזרחות אמריקאית. כדי לממש את הזכות, חשוב לעבור על המאמר הבא לפניכם, מה שיעזור לכם לדייק בכל שלב בתהליך.

התהליך לקבלת אזרחות אמריקאית על בסיס חוק הסבא

על מנת להיות זכאיים לקבלת אזרחות על בסיס חוק הסבא והסבתא, יש לצלוח ולדייק בכל השלבים בתהליך. יש לציין, כל טעות בדרך עשויה להוביל לפסילת הבקשה לאזרחות. הנה השלבים להגשת הבקשה:

1) איסוף מסמכים – אמריקאיים וישראליים

שלב זה כולל איסוף הוכחות לכך שסבא או סבתא גרו באמריקה במשך 5 שנים לפחות, כולל תלושי משכורות, תעודות לימודים, מסמכי ביטוח לאומי, תעודות לידה, דרכונים ועוד. כמו כן, יש לאגד גם מסמכים ישראליים לרבות צילום ת"ז, תעודת נישואין, התחייבות כלכליות וכו'. יש לציין, חובה לתרגם את כלל המסמכים בעברית.

2) מילוי טפסים

לאחר ריכוז המסמכים השונים, יש למלא טופס הנקרא n600k וכן טופס הנקרא g1145. חשוב לציין, מילוי הטפסים האלו מצריך דיוק מקסימלי, כאשר כל טעות קטנה במילוי הטפסים הנ"ל תעלה בדחיית הבקשה ואי הזמנה לריאיון.

3) בדיקת הטפסים ותשלום

נכון ליולי 2023  יש לשלם על הבקשה את האגרה על סך 1,170 דולר, כאשר זמן טיפול בבקשה עשוי לנוע בין כמה ימים ספורים לבין כמה שבועות ומעלה. יש להמתין בסבלנות, כי בסופו של דבר, אין באמת דרך לנסות להאיץ את התהליך.

4) ריאיון בשגרירות האמריקאית

זהו השלב האחרון לפני קבלת אזרחות אמריקאית על בסיס חוק הסבא, במהלכו תצטרכו לענות על שאלות ולתקשר באופן תקין ורציף עד כמה שניתן עם המראיינים שלכם. הגיעו מוכנים, רגועים ואל תתרגשו אם האנגלית שלכם לא מושלמת.

דרכים נוספות לקבלת אזרחות אמריקאית

מלבד אזרחות אמריקאית על בסיס חוק הסבא, קיימות דרכים שונות לקבלת זכאות לאזרחות אמריקאית. על מנת לקבל אזרחות אמריקאית בדרך אחרת, אפשר לשקול את האופציות הבאות:

  • גרין קארד: קבלת גרין קארד מאפשרת תושבות קבע אך היא איננה אזרחות מלאה אך כן מקנה זכויות, כמו עבודה ומגורים בארצות הברית.
  • אזרחות הורית: אם אתם הורים שהולידו ילדים בארה"ב ואין לכם כרגע אזרחות אמריקאית, דעו כי עצם הולדת הילדים בארה"ב יכולה להקנות לכם אזרחות.
  • אזרחות מכורח נישואין: אמנם ניתן לקבל אזרחות אמריקאית מכורח נישואין לאזרח\ית אמריקאיים, אבל חלה כאן חובת הוכחה מחמירה במיוחד. במילים אחרות, הטעיה משמע חותמת שחורה בדרכון שלכם.

לסיכום, כיצד להוציא אישור כניסה לארה"ב?

נכון להיום, הדרך הכי יעילה ומהירה להוציא אישור כניסה לארה"ב היא לבעלי דרכון אירופאי באמצעות מערכת esta אך זו אפשרות שאיננה זמינה לכולם. כמו כן, במקרים מסוימים בהם גם בעלי דרכון יצטרכו להגיש בקשה לויזה, והמבקשים להיכנס לארה"ב יצטרכו להוציא ויזה. בכל מקרה בו אתם מעוניינים להוציא אישור כניסה לאמריקה, חשוב לעשות זאת בעזרת סיוע חיצוני.

ישנן חברות חיצוניות אשר מספקות שירות הגשת בקשת ויזה לארצות הברית, מה שיכול לסייע בכמה מישורים שונים. חברות אלו יסייעו במילוי הטפסים, בריכוז שלהם, הנפקתם, שליחתם בצורה נכונה ועוד. כל זאת, על מנת להעלות את הסיכויים לקבל אזרחות או אישור כניסה.

מה למדנו בכתבה: